כל האוספים
פיצ'רים ואופן שימוש באפליקציה
יום איפוס התקציב והצבת יעדים
יום איפוס התקציב והצבת יעדים

במאמר הזה נסביר מהו יום איפוס התזרים

רון מדאר הלוי avatar
נכתב על ידי רון מדאר הלוי
עודכן לפני יותר משבוע

מהו יום איפוס התקציב החודשי ?

אמל"ק📚 :

🤳 יום איפוס התזרים הוא היום בחודש בו מתאפסות ההכנות וההוצאות ולמעשה אנחנו מתחילים את הספירה מחדש.

🧮 איפוס התזרים מאפשר לנו למדוד כל חודש את היחס בין ההכנסות לבין ההוצאות, מה שמאפשר לנו להתנהל כלכלית בצורה חכמה יותר.

📆 פמילי ביז מאפשרת לשנות את יום איפוס התזרים לכל יום בחודש (למנויים במסלול פרמיום)


מהו יום איפוס התקציב?
יום האיפוס הוא היום בו נתחיל למדוד מחדש את יחס ההכנסות אל מול יחס ההוצאות במשך חודש שלם. זה גם הזמן בחודש בו נציב לעצמנו יעדי הוצאה והכנסה על מנת לעקוב ולנהל את התזרים החודשי שלנו בצורה הטובה ביותר.

🗺️ מדוע חשוב לתחום את התזרים שלנו?

התזרים מהווה יחידת זמן בה נחשב את סך ההוצאות מול סך ההכנסות במטרה לסיים את החודש ב + ולקבל החלטות כלכליות טובות יותר עבור עצמנו.
*במידה ועדיין לא קראתם את המדריך שלנו על התזרים החודשי אנחנו ממליצים לקרוא אותו ורק לאחר מכן לחזור למדריך הזה. המדריך המלא על התזרים החודשי

👨‍👩‍👦‍👦 עם מי יושבים ומתכננים?
עם כל מי שיש לו השפעה וקשר לתזרים החודשי. בן/בת זוג, ילדים ואולי גם הכלב והחתול אם יש להם.ן בקשות מיוחדות 🐶😸

איך היום הזה מוגדר לי באפליקציה?
במידה ולא הגדרתם אחרת יום תחילת התזרים הוא ב-1 לכל חודש.

למשתמשי פרמיום יש אפשרת לשנות את תאריך תחילת החודש בתזרים לתאריך רצוי (לדוגמה מה-10 עד ה-10, מה-20 עד ה-20 או מה-2 עד ה-2 ועוד).
ניתן לקרוא על מה כולל חשבון הפרמיום בלינק הזה.

🤔 למה שארצה לשנות את יום איפוס התזרים?

ישנן שתי סיבות עיקריות בגללן נרצה לשנות את יום איפוס התזרים:

  • לפי מועד האשראי: בניית התזרים בהתבסס על מועד חיוב האשראי. אם כרטיסי האשראי שלכם מחייבים את החשבון בכל ה- 2 לחודש, יכול להיות שתרצו להגדיר שהתזרים שלכם יתחיל בכל ה-2 לחודש וכך התזרים יהיה ״צמוד״ ותואם לסך חיובי האשראי שלכם.

  • לפי מועד המשכורת: בניית התזרים בהתבסס על מועד כניסת המשכורת. אם תרצו שהתזרים שלכם יתחיל בפלוס, כלומר, מהמשכורת שנכנסה לחשבון ומאותו והרגע ״מבזבזים״ את המשכורת שלנו. כך לדוג׳ אם המשכורת שלכם נכנסת ב-10 לכל חודש אתם יכולים להגדיר את תחילת החודש בתזרים ל-10.

  • ישנן דוגמאות נוספות והן משתנות לפי מה שנוח לכם, זה בדיוק היתרון של ״יום ניהול התזרים״ לאפשר לנו להתנהל בצורה שהכי נוחה ומתאימה לנו.


📊 איך מתכוננים ליום ניהול התקציב ואיך הוא נראה בפועל?

  1. בוחרים את תאריך תחילת התזרים באפליקציה. איך? לוחצים על ״עוד״ בתפריט שבתחתית המסך > אזור אישי > הגדרות (גלגל שיניים מצד שמאל למעלה) > יעדים > בחירת התאריך הרצוי

  2. אנחנו מאוד ממליצים לקבוע ביומן "דייט כלכלי" 🍻 עם כל בני המשפחה ״שירוץ״ באופן קבוע כל חודש לפי התאריך שהגדרתם במטרה ללמוד מחודש קודם ולהתכונן לחודש הבא, איך מפיקים מסקנות על סמך החודשים הקודמים ומתייעלים לקראת החודש הבא?

    • למידה מחודש קודם- הכנסות: נכנסים לעמוד היעדים > לוחצים על הכנסות > ובתחתית המסך באמצעות הפילטר בוחרים את החודש הקודם > מוודאים שסך ההכנסות תואם לסכום שצפיתם להכניס

    • למידה מחודש קודם- הוצאות: נכנסים לעמוד היעדים > לוחצים על הוצאות ובתחתית המסך באמצעות הפילטר בוחרים את החודש הקודם > חשוב לבחון מה קרה בכל אחת מהקטגוריות, האם עמדנו ביעד שהצבנו או שמה חרגנו.

      • חריגות (מופיע באדום): להיכנס לקטגוריות בהם חרגנו ולבחון מהן ההוצאות בהן חרגנו החודש והאם אפשר לצמצם אותן בחודש הבא. ייתכן שחלק מההוצאות קשורות לקטגוריה אחרת, במצב כזה יש לערוך אותן לקטגוריה הנכונה. בנוסף בודקים אם יש לנו הוצאות קבועות שניתן לבטל (עמלת חבר מועדון קבוע, מוצר דיגיטלי שאנחנו כבר לא משתמשים ועוד)

      • יתרות: מצד שמאל למעלה מופיע כמה כסף נותר לכם לנצל, במידה ולא נותר צריך לחשוב כיצד ניתן לצמצם הוצאות בחודש הנוכחי. במידה ונותר סכום גדול אפשר לנסות להקטין את היעדים במטרה לחסוך אף יותר.

    • קביעת סכום הוצאה לחודש הנוכחי: לוחצים על הצגת חודש נוכחי > כפתור עריכה מצד שמאל למעלה > מזינים את תקציב ההוצאה לחודש הנוכחי. כשמגדירים יעדים חשוב:

      • לעשות רשימה של כל ההוצאות הגדולות- משתנות שיש החודש (לדוגמה, טסט לרכב, חופשה, קניית מחשב).

      • שסכום ההוצאות בכל קטגוריה בחודש הקודם (ניתן לראות את הסכום של החודש הקודם ליד כל קטגוריה בדף עריכת היעדים) לא עולה על הסכום בחודש הנוכחי אלא אם אתם צופים הוצאות נוספות החודש.

      • שסך תקציב ההוצאות החודשי לא יעלה על תקציב ההוצאות החודשי (במידה והוא עולה ולא ניתן לצמצם כרגע, לנסות לצמצם בהוצאות כמה שניתן).

        זהו אתם מוכנים לחודש הבא💪🏽


דברים נוספים שכדאי לדעת:

  • כמה זמן צריך בשביל זה? בחודשיים/שלושה הראשונים כ- 30 דק' ולאחר מכן בין 10-20 דק'.

  • חשוב להיכנס לדף היעדים לפחות פעמיים בשבוע לוודא שאין חריגות

  • לפני כל קניה משתנה (שלא תוכננה בתקציב) יש להיכנס לדף היעדים ולבחון כמה נותר לנו להוציא. באמצעות האפליקציה נוכל להבין האם יש מקום להוצאה נוספת או שעדיף שנדחה אותה ליום אחר. לדוגמה, אם מגיע סוף החודש וכבר הוצאנו את כל התקציב שהגדרנו על ביגוד והנעלה אז ההחלטה המתבקשת על מנת לא להיכנס לחריגה היא להמתין לתחילת החודש התזרימי הבא.


    במידה ויש לך שאלה נוספת תמיד ניתן לפנות אלינו דרך כתובת המייל שלנו והצ׳ט באפליקציה 🙂
    [email protected]


האם קיבלת תשובה לשאלתך?