כל האוספים
פיצ'רים ואופן שימוש באפליקציה
צעדים ראשונים באפליקציה - הגדרת יעדים/תזרים חודשי
צעדים ראשונים באפליקציה - הגדרת יעדים/תזרים חודשי

כיצד להגדיר את היעדים החודשיים

רון מדאר הלוי avatar
נכתב על ידי רון מדאר הלוי
עודכן לפני יותר משבוע

מהו תזרים החודשי? 🗺️
תזרים חודשי מהווה יחידת זמן בה אנחנו עוקבים אחר ההוצאות אל מול ההכנסות במטרה לסיים את החודש ב+ ולקבל החלטות כלכליות טובות יותר עבור עצמנו.
***באפליקציה התזרים נספר מה-1 לחודש עד סופו. יש אפשרות לשנות את תאריך תחילת החודש בתזרים, לדוגמה מה10 עד ה-10 מפורט עוד על בנושא בהמשך המדריך.

אמל"ק📚 :

התזרים מהווה עבורנו יחידת זמן בה אנחנו עוקבים אחר ההוצאות אל מול ההכנסות במטרה לסיים את החודש ב+ ולקבל החלטות כלכליות טובות יותר עבור עצמנו.


🧮למה בכלל לנהל תזרים חודשי?

רובנו יודעים כמה כסף אנחנו עתידים להכניס כל חודש אך רובנו לא יודעים כמה כסף עתיד לצאת. ניהול תזרים מאפשר לקבל תמונת מצב עדכנית ושוטפת לגבי ההוצאות ביחס להכנסות. תמונת מצב זו מאפשרת להתנהל נכון יותר כלכלית ולהגשים את המטרות הכלכליות אליהן אתם שואפים (לצאת מהמינוס, להגדיל את החיסכון לילדים, לקחת הלוואה שתוכלו לעמוד בה ועוד).


✍🏽 שלב ראשון - הגדרת יעדים

כדי להתחיל צריך להגדיר יעדים (להגדרת היעדים ניתן להגיע דרך לחיצה על סמלון היעדים בתחתית המסך) > בראש העמוד נבחר "עריכת יעדים" ונעבור לסקטור "הכנסות" - כעת ניתן להזין את יעדי ההכנסה שלנו לפי הקטגוריות השונות (משכורת, הכנסה מעסק, ביטוח לאומי וכו׳), כלומר סכום הכסף שאתם עתידים להכניס החודש עבור כל אחת מהקטגוריות הרלוונטיות.
לאחר שסיימנו להגדיר את יעדי ההכנסה, נעבור להגדרת יעדי ההוצאה, לחיצה על "הוצאות" בראש העמוד, כעת ניתן להזין את ההוצאות החודשיות לפי הקטגוריות.

כמה עקרונות מנחים להגדרת היעדים...

  1. תהליך למידה: בפעם הראשונה שאתם מזינים את ההוצאות החודשיות שלכם תזינו סכום הוצאה משוער עבור כל חודש בכל אחת מהקטגוריות.
    אחרי חודש/חודשיים של שימוש באפליקציה תקבלו תמונה בהירה יותר ותבינו כמה בדיוק אתם מוציאים ועל מה, כך תוכלו להתחיל לקבל החלטות כלכליות (צמצום הוצאות, פתיחת חסכון, לקיחת הלוואה ועוד).

  2. לשאוף שההוצאות יהיו נמוכות או שוות להכנסות, באופן זה נוכל לסיים את החודש במאזן חיובי: שימו לב שסך ההוצאות החודשיות המשוערות שהזנתם לא עולה על סך ההכנסות.

  3. רוטינה חודשית: את הפעולה של הגדרת היעדים תצטרכו לעשות פעם או פעמיים (כל תחילת חודש קלנדרי/תזרימי - מפורט בסעיף הבא) באופן זה האפליקציה תלמד להכיר אתכם טוב יותר.

*חודש תזרימי: המשמעות של חודש תזרימי היא מאיזה יום בחודש נחשב את ההוצאות וההכנסות. לדוגמה: הכרטיס שלי יורד ב- 20 לחודש, אני אוהב לעבוד לפי חודש תזרימי מה-20 לחודש מסוים עד ה-20 לחודש העוקב.


🤹🏽 שלב שני- סיווג תנועות
את רוב התנועות האפליקציה מזהה ומסווגת באופן אוטומטי אך ישנן תנועות שהיא תלמד עם הזמן עפ״י הסיווג שנבחר.
לדוגמה: הוצאה שנקראת "איי.וי.יו" (שם של מכון כושר) האפליקציה לא זיהתה את שם בית העסק ולכן סיווגה אותה תחת קטגורית שונות. בזמן עריכת התנועה עלינו לשנות את הסיווג

לקטגורית - "בריאות, טיפוח וקוסמטיקה" > עם תת קטגוריה - "ספורט וכושר". מעתה האפליקציה תזהה כל חיוב מבית העסק הנ״ל ותשייך את אותה התנועה לקטגוריה שהגדרתם.

🤔אז איפה מתחילים? ההמלצה שלנו היא לחזור לדף היעדים ולערוך את התנועות שנמצאות תחת קטגורית ה"שונות" כיוון שתחת הקטגוריה הזו תמצאו את רוב התנועות שלא סווגו בצורה נכונה.

✏️כיצד עורכים תנועה? לחיצה על התנועה שאותה נרצה לערוך תפתח אפשרויות עריכה מתקדמות, אחת מאפשרויות העריכה הינה סיווג הקטגוריות. לאחר בחירת הקטגוריה יש ללחוץ על "שמירה".

סרטון שמדגים עריכת תנועה...

📅שלב שלישי - הגדרת תאריך לתחילת החודש בתזרים (פיצ'ר פרימיום)
ניתן להגדיר את תאריך תחילת התזרים החודשי, לדוגמה, אם כרטיסי האשראי יורדי

ב-20 לכל חודש ומבחינתכם זה הזמן בו החודש "מתאפס" תוכלו להגדיר את החודש התזרימי

מה-20 לחודש עד ה-20 לחודש העוקב.
🔎איפה ניתן לשנות את תאריך תחילת התזרים?
"עוד" (למטה משמאל) > האזור האישי > הגדרות (גלגל שיניים מצד שמאל למעלה) > יעדים > הגדרת יעדים.


למידע נוסף על הגדרת היעדים...

  1. לינק להרשמה לוובינר הקרוב ביום רביעי בו נדבר על הגדרת יעדים/תזרים חודשי.

  2. לינק להקלטה של הוובינר האחרון שעשינו.


יש לכם טיפים לניהול תזרים?...
מוזמנים להצטרף לקהילה של FamilyBiz לתרום ולהיתרם בדרך לבהירות כלכלית☀️

במידה ויש לך שאלה נוספת תמיד ניתן לפנות אלינו דרך כתובת המייל שלנו והצ׳ט. אנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת לענות במהירות האפשרית🙂
[email protected]

האם קיבלת תשובה לשאלתך?